H European Association of Communications Agencies έχει δημιουργήσει το Pitch Evaluator, έναν οδηγό για τις διαφημιστικές εταιρείες στην Ευρώπη για να αξιολογούν κατά πόσο είναι σκόπιμο να συμμετάσχουν σε ένα διαφημιστικό διαγωνισμό, με δεδομένο ότι η συμμετοχή σε διαγωνισμούς αποτελεί σημαντική επένδυση σε χρόνο και πόρους. To Pitch Evaluator είναι δωρεάν και διαθέσιμο για όλους.

Aναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε αρχικά από την αντίστοιχη ιταλική ένωση Assocom. Είναι ένα εργαλείο που βοηθά τις διαφημιστικές εταιρείες να αξιολογήσουν κατά πόσο υπάρχει νόημα στη συμμετοχή τους σε ένα διαφημιστικό διαγωνισμό λαμβάνοντας υπόψη:

  • τη δέσμευση του διαφημιζόμενου στον διαγωνισμό (βαρύτητα 40%)
  • την επάρκεια και πληρότητα της πληροφόρησης που παρέχεται στις διαφημιστικές εταιρείες (βαρύτητα 30%)
  • τα δυνητικά οικονομικά οφέλη/συνέπειες από τη συμμετοχή (βαρύτητα 30%).

Υπάρχουν 3 ομάδες ερωτήσεων στο Pitch Evaluator που βαθμολογούνται διαφορετικά. Οι σταθμισμένες βαθμολογίες των ομάδων δίνουν μια συνολική ποσοστιαία εκτίμηση για το ρίσκο του διαγωνισμού. Όσο πιο χαμηλό το ποσοστό, τόσο πιο μεγάλο το ρίσκο.

Επισημαίνεται ότι όλη η πληροφόρηση παρέχεται, χωρίς να χρειάζεται αναφορά της εταιρείας ή του προσώπου που συμπληρώνει τα στοιχεία.